اهداف و محورهای همایش

بانکداری هوشمند؛ مفاهیم، روندها، و آثار
  • بانکداری دیجیتال، بانکداری هوشمند؛ مفاهیم، تمایزات، و اشتراکات
  • زمینه‌های کسب‌وکاری شکل‌گیری بانکداری هوشمند
  • کلان‌روندهای فنّاوری و آثار آن در شکل‌گیری بانکداری هوشمند
  • درس‌آموخته‌ها و تجارب داخلی و بین‌المللی حاصل از پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال برای تحقق بانکداری هوشمند
  • نقش فنّاوران مالی و فین‌تک‌ها در تحقق بانکداری هوشمند
  • دیفای و بانکداری هوشمند
  • امنیت و احراز هویت در بانکداری هوشمند
  • پول دیجیتال بانک مرکزی
  • نقش و آثار بانکداری هوشمند در اجرای برنامهٔ هفتم ملی توسعه
نقشهٔ راه بانکداری هوشمند

  • بازآفرینی مدل کسب‌وکار، ساختار، و فرایندهای بانک برای تحقق بانکداری هوشمند
  • زیرساخت‌های قانونی، فنی، انسانی، و فقهی لازم برای تحقق بانکداری هوشمند
  • روش‌های تأمین‌مالی برای پیاده‌سازی بانکداری هوشمند
  • مدل‌های درآمدی بازیگران زیست‌بوم در کسب‌وکار هوشمند بانکی
  • شناسایی، دسترسی، پردازش، و حکمرانی داده در بانکداری هوشمند
  • چالش‌ها و موانع توسعهٔ زیست‌بوم بانکداری هوشمند
تجربهٔ مشتری در بانکداری هوشمند
  • زمینه‌های بهبود تجربهٔ مشتری در بانکداری هوشمند
  • تغییرات نقشهٔ سفر مشتری در شعبهٔ هوشمند بانکی
  • شخصی‌سازی خدمات بانکی با استفاده از هوش مصنوعی
  • حریم خصوصی کاربران در بانکداری هوشمند
  • خلق ارزش برای مشتری در مدل کسب‌وکار هوشمند بانکی
سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری هوشمند
  • نقش، جایگاه، و شیوهٔ حکمرانی بانک‌های مرکزی در بانکداری هوشمند
  • راهکارهای بانکداری هوشمند برای افزایش شفافیت و سلامت نظام بانکی
  • بانکداری هوشمند و مبارزه با پول‌شویی و تأمین‌مالی تروریسم
  • بانکداری هوشمند و مدیریت ریسک و تطبیق
  • اعتبارسنجی و وثیقه‌سپاری در بانکداری هوشمند
  • کاربرد هوش مصنوعی در نظارت احتیاطی خرد و کلان هوشمند
  • کاربرد هوش مصنوعی در ارتقای سیستم‌های هشدار سریع و پیشگیری از بحران‌های بانکی
  • کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت بازارهای OTC مرتبط با بازارهای غیرمتشکل